tisdag 31 maj 2011

Nyköpingstävling och teknikklinik

Sverigecuptävlingen i Nyköping är nu avklarad. För Västerås tävlade Denis och Tobias i C1 samt Jonas i K1 och resultaten var riktigt bra. Jonas tog segern i K1 H22 och Tobias tog segern i C1 H16. Jonas seger var i knappaste laget, båda hans åk var på 104sekunder samt utan islag. Tvåan Patrik Spatons bästa åk var också på 104sekunder och utan islag, däremot var hans första åk på 103sekunder men med ett islag som ger 2sekunders tillägg, därför gick segern till Jonas. Tobias seger var klart större mot konkurenten Ludwig Andersson. Tobias första åk var på 135 sekunder plus två islag, andra åket var 130sekunder och även detta åk blev det två islag. Andra åket blev därför hans bästa åk med totaltiden 134sekunder. Ludwigs bästa åk tog 161sekunder plus 6islag och han slutade därför på 173sekunder. Denis hade bekymmer i första åket och tvingades att flytta på sig när nästa åkare (Tobias) kom ikapp och körde förbi honom. Andra åket blev bättre i tid men han missade tyvärr ett par portar vilket ger 50 sekunders tillägg vardera. Denis bästa tid blev 221sekunder. Totalt sett en bra tävling för VKF.

Helgen fortsatte sen med en Teknikklinik där Tobias och jag deltog. Vi hade ett paddelpass på Lördag em/kvällen där även jag var på vattnet. Det blev pinsamt tydligt vilken dålig teknik jag har :-), men jag lärde mig en del som jag kommer att försöka träna på. På söndagen var det två paddelpass till och videoanalys av åk både från tävlingen och från träningspassen, mycket lärorikt med många tips. I övrigt var mitt fokus under hela teknikkliniken att få tips om teknik och hur man coachar så att jag kan träna dem som behöver (framförallt Tobias).

/Kent

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar